2016. április 2., szombat

Vénuszkagyló linguini tésztával

...gyorsan, valami nem túl hétköznapit....

Valahogy így foglalnám össze, ha valaki kérdezné, hogy mit mondanék egy mondatban erről az (olasz?) ételről.
Húsvét után vagyunk 5 nappal, és bevallom, még mindig nem kívántam meg a húst. A Húsvétot megelőző napokon, pláne húsvétkor, annyira felteltem a különböző húsokkal, hogy egyszerűen a mai napig sem tudnék megenni jóízűen egy komolyabb húsételt. Tegnap este már a kolbász azért "lecsúszott" a torkomon, de még mindig nem kívánom a húst. Pont ezért tegnap nem is vásároltunk mára húst. Így jött az ötlet, hogy mi lenne, ha valami könnyed, nem túl bonyolult ételt ennénk ebédre. Halat régen ettünk már, és ez irányban kezdtünk el gondolkodni. Lazacos salátát a héten vacsorára már ettünk, viszont a fagyasztóban volt vénuszkagyló.Tudom, hogy a kagylót frissen lenne jó elkészíteni, de itt Tatán, frisset nem tudok beszerezni. Így maradt a fagyasztott. Utólag belegondolva mit is nevezünk frissnek? Talán Jamie Oliver mondta egyszer, -meg nyilván még sok száz szakács is azt vallja-, hogy az a friss tengeri alapanyag, amit a kifogás után max. 30 percen belül elkészítünk. Na igen. Ezt azért itt Magyarországon elég nehéz produkálni. Szóval nekem így is, úgy is a fagyasztott jutott, de nem éreztem, hogy ez hátrány lett volna. Kettő darab kagyló kivételével mind kinyílt a főzési idő közepére. Azt érdemes tudni, hogy amelyik kagyló nem nyílik ki a főzés során, attól el kell köszönni. Legalábbis én így tanultam.
Alapvetően a tengeri ételeket nem szokták túl bonyolítani, 2-3 hozzávalóból rakják össze az ételt, így én sem vittem túlzásba a dolgot. Paradicsomot, fekete fokhagymát, fehérbort, és zsenge zöldborsót használtam még ebben a receptben, utóbbit inkább a színe miatt. És jó minőségű eredeti olasz tésztát. Ja, és persze a jókedvemet, mert szép napos idő volt ma, és ez megadta az alap "fűszerezését" az ételnek.

Hozzávalók 2 személyre

- kb. 20dkg vénuszkagyló

- 15-20 dkg. tészta (nálam linguini)

- 6 db. koktél paradicsom (vagy 1 nagy paradicsom)

- 1 dl. fehér száraz bor

- 3 gerezd fokhagyma (nálam fekete fokhagyma)

- 1 marék zöldborsó

- só (nálam tengeri, nagyobb szemű)

- fekete bors

-olívaolaj


Elkészítése

Egy mélyebb edényben kevés olívaolajon megfuttatjuk az apróra vágott fokhagymát. Hozzáadjuk a kagylót, a kockára vágott paradicsomot és felöntjük a borral. Lefedjük és közepes lángon pár percig főzzük. Ez idő alatt a kagylók kinyílnak. Ha ez megtörtént, vegyük le a fedőt, sózzuk, borsozzuk és adjuk hozzá a zöldborsót. További 2-3 percig főzzük alacsony láng felett, majd az időközben kifőtt tésztával tálaljuk. Azonnal, frissen fogyasszuk el.

Tipp:
Friss petrezselymet kevés citromlevet adhatunk hozzá tálaláskor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése