2016. március 19., szombat

Medvehagyma krémleves kókusztejjel és gyömbérrel

....és eljött újra a medvehagyma ideje...

Szerencsére. Mert -nekem- az egyik kedvenc zöldfűszerem, alapanyagom. A medvehagymát szokás vadfokhagymának is hívni, mert annyira átható "foki" illata van, hogy közel-és távol lehet érezni ha éppen olyan erdőben sétálunk, ahol szőnyegszerűen terül el. Elsősorban az erdőkben találhatjuk meg szabadon, de mint érdekességképpen írom: itt, nálunk a kertben is van az almafa alatt egy jó nagy bokorral, amely évről-évre kihajt. Jelenleg úgy néz ki, hogy a jövő héten tudok először szedni belőle, addig be kell érnem "import" medvehagymával, amelyet jelen esetben anyukámtól kaptam. Ebben a bő egy hónapban amikor szezonja van a medvehagymának amibe lehet, abba teszek belőle. Gyakorlatilag minden olyan ételbe amelybe a fokhagyma amúgy is belekerülne. Most, mikor ezt a bejegyzést írom, éppen a pizzatészta keleszti magát, amely tésztába szintén tettem nem kevés aprított medvehagymát. A medvehagymának egyébként rengeteg jótékony hatása van a szervezetünkre. Kedvezően hat a szervezet védekezőrendszerére, erősíti azt, továbbá az emésztőrendszerünket is kedvezően befolyásolja. Kiváló vértisztító, és gyulladáscsökkentő hatással bír.
Érdemes ilyenkor minél több olyan ételt készíteni, amelybe ez a gyógynövény benne van, mert a télen kimerített szervezetünket kellőképpen megtámogatja, felerősíti.
Az elmúlt hetekben egyre több medvehagyma recept került fel a netre. A legtöbben pogácsát vagy levest készítettek, én ez utóbbi táborhoz csatlakoztam. De egy picikét azért csavartam a dolgon. Tegnap céges buliban voltam, (10 éves a cég) és bár nem küzdöttem macskajajjal, de ma kimondottan jólesett egy meleg leves ebédre. Azt tudtam, hogy van kókusztejünk is itthon, és vagy 30 dkg gyömbér is, így élből jött, hogy ezeket a többnyire friss alapanyagokat összeházasítom. Ráadásul Andi napok óta küszködik erős náthával, és én is több zsebkendőt használtam el az elmúlt egy hétben, mint az utóbbi 6 hónapban, így pont jól jött egy immunerősítő forró leves. A medvehagyma vírusölő hatását felerősítettem a friss gyömbérrel, amelyet még kevés chilivel is megtámogattam. Ezt az egészet egy csirkealaplével és kókusztejjel főztem össze, és eszméletlenül finom leves kerekedett ki belőle. És ha azt mondom, hogy az egész 30 perc alatt elkészült, akkor abszolút nem túlzok. Szombat délben nem is kell komplett nagy menüt letenni az asztalra, pont egy ilyen leves az, amire az emberfia vágyik. Szerintem. Szerintünk....


Hozzávalók 4 személyre

- egy csokor medvehagyma

- konzerv kókusztej

- 2 tk. friss gyömbér

- 300ml csirke alaplé + 300ml víz

- só

- chili

- olívaolaj

- 1 ek. étkezési keményítő





Elkészítése:

Egy leveses edényben egy kevés olívaolajt melegítünk, amelyhez hozzáadjuk a friss reszelt gyömbért. Pár percig alacsony láng felett megfuttatjuk a gyömbért, majd a friss, vagy szárított chilit is hozzáadjuk. Alaposan összekeverjük az egészet, és a kókusztejjel felöntjük. Ha felforrt, az alaplevet és a vizet is hozzáadjuk. Sózzuk, és ha kell borsozzuk. A levest 5-10 percig közepes láng felett főzzük, majd az aprított medvehagymát hozzáadjuk, és 1-2 percig főzzük. Étkezési keményítőt kevés hideg vízzel kikeverünk, és a forrásban lévő leveshez öntjük. Újraforraljuk a levest, és ha kellően krémes és sűrű, akkor lezárjuk alatta lángot.

Tipp:
Pirított zsemlekockákkal tálaljuk, és aprított medvehagymát is szórhatunk még a leves tetejére

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése