2016. április 8., péntek

Sertésszűz wellington módra

...csak, hogy hasznosan töltsem a szabadságomat, összedobtam egy wellingtont....

Merthogy tényleg ezt terveztem mára. Még az időjárás is kedvezett, -sajnos- elromlott az idő, így nem ültem ki a tópartra, hogy süttessem magamat egy picit. Tegnap elterveztük, hogy ma wellingtont készítek sertésszűzből. És így is lett.
Gyönyörű példányt kaptunk tegnap a "multiban", így még nagyobb lelkesedéssel álltam neki ma elkészíteni életem talán második wellingtonját. Szerintem a wellington pont olyan mint a pörkölt. Van egy alap recept, de ahány ház annyiféle képen készítik. Nem állítom, hogy a kelkáposzta levél alapból hozzátartozik az eredeti recepthez, de szerintem mind ízben, színben feldobja az ételt. Nyilván tőlünk nyugatabbra sem csiperkéből készítik a gombapépet, de nekem most ez volt. Szerintem így is finom volt, de nemesebb gombából biztos, hogy finomabb lenne. Szintén változik a sonka fajtája is, ami a "házak" tekintetét illeti. Én fekete-erdei füstölt sonkát használtam, amely jó társnak bizonyult a kelkáposzta-barna csiperke gomba kombónak. A fűszerezést a legminimálisabbra vettem. A húst csak sóval és borssal, míg a gombát sóval és friss kakukkfűvel fűszereztem. Ez nem az az étel, amely a fűszerek harmóniájával, (csatájával) érvényesül, hanem az alapanyagok eredeti ízei adják meg az étel ízét-zamatát. A leveles tészta választásánál is igyekeztem egy jobb minőségű, friss tésztát venni.
Ez a recept nem a gyorsan valami finomat kategória, de nem kell több órát a konyhában tölteni mellette, inkább az előkészületek, a sütés és a sütés utáni pihentetés az, ami az időt igényli. De higgyed el, hogy megéri nekiállni ennek az ételnek az elkészítéséhez. Ugyanis ha jól dolgozunk, akkor egy kellően omló húst kapunk a sütés végére egy ropogós tésztakéregben. A gomba és a kelkáposzta meg csak hab a tortán, a füstölt sonkáról már ne is beszéljünk.

Hozzávalók 2 személyre

- 1db sertésszűz

- 1db kisebb kelkáposzta

- 500g csiperkegomba (nálam barna)

- 1 csomag leveles tészta (nálam friss)

- 200g fekete-erdei sonka

- friss kakukkfű

- só

-bors

- 1 tojás

- olaj





Elkészítése

A húst sütés előtt kb. 1 órával vegyük ki a hűtőből. Egy éles késsel hártyázzuk le, ha szeretnénk, a fej részét vágjuk le. (azt egy másik recepthez fel tudjuk használni). Sózzuk, borsozzuk meg, majd egy serpenyőben kevés olajon magas láng felett pirítsuk körbe a húst, azaz kérgezzük meg. Ha ezzel megvagyunk, vegyük ki egy tányérra, majd a visszamaradt olajon pirítsuk meg az apróra vágott gombát. Sózzuk meg, hogy kiengedje a levét, mert a cél az, hogy száraz legyen a gomba. Mielőtt teljesen elfőné a levét, morzsoljuk hozzá a kakukkfüvet. Ezután vegyük ki a gombát, és pürésítsük. A kelleveleket forrásban lévő vízben pár percig blansírozzuk, majd vegyük ki, és hideg vízzel teli edénybe tegyük át, hogy a főzés leálljon. Erre azért van szükség, hogy a szép zöld színe megmaradjon. Ha a gomba, hús kihűlt, akkor vegyük elő a tésztát a hűtőből és tekerjük ki egy sütőlapra. Erre kenjük a kihűlt gombapépet, tegyük rá a sonkaszeleteket, a kellevél egy részét, majd a húst ültessük rá. A hús felső részét is kenjük be a gombapéppel, tegyünk rá sonkaszeleteket, kelleveleket, majd hajtsuk rá a tésztát. Teljesen fedjük be a húst a tésztával. Egy tojást villával verjünk fel, és kenjük le vele a tésztát. Tegyük a húst az előmelegített 200 fokos sütőbe 10 percre, majd vegyük le a hőfokot 180 fokra és további 30 percig süssük. A sütőből kivéve 15-20 percig pihentessük, és utána szeljük csak fel.

Tipp:
Salátával, esetleg barna mártással kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése