2015. november 28., szombat

Ricottával és vörös áfonyával töltött csirkemell krémes polentával

Hogyan született meg ez a recept...
Az úgy volt, hogy tegnap mikor egy fárasztó munkanap, munkahét után Andival beszélgettünk arról, hogy mit is kéne szombaton ebédelni, nos a sorra jövő ötleteket pontosan így, ahogy jöttek, úgy vetettük is el sorban...
Késő délutáni beszerző utunkra -amely a multiba vezetett-, bíztuk a dolgot, azaz a választékot, hogy mit kapunk. Mikor beléptünk a multiba, pont a bejárattól 1 lépésre egy vesszőkosárba volt ömlesztve a vörös áfonya, amely mindkettőnk kedvence. Rögtön elmartunk 2 zacskóval. Nekem azonban beindult a gondolatom.... Mivel csirkemellet régen készítettem, így feldobtam az ötletet, hogy mi lenne, ha vörös áfányoval töltenénk meg csirkemellet, hozzá csicsókapürét ennénk. /"Zolikanéni" zöldséges boltjában hetek óta szemezek a csicsókával, annyira szépek, de most sem vettünk végül csicsókát. /
Az ötlet után azonnal leoltottam a lelkesedésemet, mivel Andi nem szereti a húst gyümölccsel, de meglepő módon ő mondta, hogy jó az ötlet. A multiban tovább menetelve a tejes részlegen nagy betűkkel hirdette magát a ricotta, hogy akciós áron elvihetem.... na nem kellett kényszeríteni, magamtól elvittem. Kezdett összeállni a kép. Ricotta, vörösáfonya.... A húson volt végül némi dilemmánk, én szűzre szavaztam, de mivel a csirkemell szintén akciósan kellette magát, így döntöttünk: őt visszük haza.  A polenta pedig úgy jött, hogy egyrészt szeretjük, másrészt ismerjük a meggyes prósza receptjét, szóval a vörös áfonya helyet cserélt a meggyel, és nem "szilárd" édesség, hanem sós, krémes változatban került végső stádiumába a kukoricadara, azaz puliszka, vagy prósza vagyis a polenta... Szerintem jól kombináltunk, mert a végeredmény igazolta az elméletünket. Egy nagyon krémes, nagyon szaftos, kellemesen édes-sós étel kerekedett ki a receptünkből, amely ezen a hideg, kissé télies napon igazi testet-lelket melengető étellé vált.
És mitől lett igazán krémes a polentánk? A válasz egyszerű. Rengeteg vajat adtam hozzá. Szerintem ez a titka, és lelke ennek a köretnek.




Hozzávalók 2 személyre

- 500g csirkemellfilé

- 250g ricotta

- kb. 10 dkg vörös áfonya

- kb. 2 marék kukoricadara

- 2-3 dl. tej + 2 dl. víz

- csipet őrölt szerecsendió

- só

- bors

- 2-3 dkg. vaj




Elkészítése:

A szobahőmérsékletű csirkemellfiléket nyitott szeleteléssel felvágjuk, majd sózzuk és borsozzuk. Egy tálba tesszük a ricottát és a vörös áfonyát, majd alaposan elkeverjük egy csipet sóval. Ezt a tölteléket elosztjuk a csirkemellfiléken, majd egyesével szorosan felgöngyöljük őket alufóliával, szaloncukor formájúra formázva. Ha ezzel megvagyunk, egy edénybe vizet töltünk, kevés sót adunk hozzá, és amikor felforrt a víz, ezeket a csirke "szaloncukrokat" beletesszük, és a gyöngyöző vízben kb. 30 percig főzzük/pároljuk. Amikor ez az idő letelt, a csirke "szaloncukrokat" kivesszük, és egy tálon kihűtjük. Amikor kihűltek, kibontjuk az alufóliából, és egy serpenyőben kevés olajon körbepirítjuk. Ezután elkészítjük a polentát. Egy edénybe öntjük a tejet + vizet, majd hozzáadjuk a kukoricadarát. Sózzuk, borsozzuk majd folyamatos keverés mellett megfőzzük a polentánkat. Amikor kellően sűrű, de azér mégt folyós, akkor adjuk hozzá a vajat, amitől még krémesebb lesz. Amikor elkészült, forrón tálaljuk a szeletelt csirkemellfilével.

Tipp:
Főzés közben a polentához reszelhetünk kevés szerecsendiót, sokkal finomabb lesz ezáltal .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése