2015. június 6., szombat

Római köményes sertéssült spárgával és újkrumplival

Sajnos a spárga napjai megvannak számlálva, gyanítom ez lesz az idei utolsó spárgás receptem, legalábbis ami a blogba felkerül. Tegnap próbáltam a képen látható spárgából (ugyanott, ugyanattól a termelőtől) beszerezni, de a szortiment már eléggé "megfáradt" volt, így kénytelen voltam lemondani róluk. Pedig most, amikor "szánsájn van meg heppí hétvége", akkor a grillre lehetne őket kényszeríteni, hozzá pedig pácolt húst sütni, majd az egészet egybefogni egy jó pohár rozéval.
A recept elnevezésében azt írtam, hogy sertéssült, ami ugye bármilyen alkatrésze lehet a sertésnek, alias disznónak. Én a hipersuper marketban azt kértem a hölgytől, hogy olyan húst adjon, amely egy kissé zsírosabb mint a karaj, de nem annyira zsíros mint a tarja. Megállapodtunk abban, hogy akkor a karajnak azt a részét adja, amely a tarjához közelebb helyezkedik el anatómiailag a sertésen. A közel 3 órás sütés eredményeképpen egy szaftos, szálaira széteső húst kaptunk vissza a sütőből. A pácolást már előző este elvégeztem, amely a saját magam által összeállított fűszerekből állt. Ennek a keveréknek a főszereplője pedig a római kömény volt, persze módjával használtam, mivel eléggé intenzív tud lenni, ha megszalad vele az ember keze. Mivel nem grillen sütöttem a húst, így használtam füstölt paprikát is, amely kellemes füstös ízt kölcsönzött a húsnak. A spárgával nincs különösebb teendőnk, pláne a zöld spárgával. Pici sóval -amely jelen esetünkben tengeri só-, illetve kevés citromlével ízesítettem.






Hozzávalók 4 személyre

- 1 kg sertéshús (karaj vagy tarja)

- 1 kg újkrumpli

- 500 g zöld spárga

- füstölt paprikapor

- fokhagymapor

- frissen őrölt bors

- 1 tk. római kömény

- olaj


Elkészítése:

Ha sütőben sütjük a húst, akkor egészben süssük, és így pácoljuk be a fűszerekkel. Ezt a legjobb min. 4 órával a sütés előtt elvégezni. Csak a sütés előtt sózzuk meg! Egy sütőtál aljába tegyünk darabolt sárgarépát, és pucolt, darabolt vöröshagymát. Erre ültessük a fűszerezett húst, majd fedjük le alufóliával, és az előmelegített 200 fokos sütőbe tegyük be. Ezen a hőfokon süssük 30 percig, majd vegyük le a hőfokot 170 fokra, majd 30 perc elteltével újra vegyük le a hőfokot 150 fokra. Összességében így süssük kb. 3 órán keresztül, majd vegyük le a fóliát, és emeljük meg a hőfokot 180 fokra, és pirítsuk meg a húst. Ha már szép piros, takarjuk le a fóliával, és pihentessük a húst legalább 30 percig, de lehet ez az idő még több is. Ez idő alatt szépen leülepednek a húsnedvek, így igazán omlós, szaftos lesz a húsunk. Az újkrumplit főzzük elő, amikor már majdnem puha akkor vegyük ki a vízből, vágjuk félbe őket és egy serpenyőben kevés olajon pirítsuk meg. Sózzuk, borsozzuk. A spárgákat mossuk meg, a fás részüknél törjük el őket, majd ugyanabban a serpenyőben mint a krumplikat, erős láng felett sóval, borssal, kevés citromlével grillezzük meg. Elég pár perc nekik, maradjon roppanós a spárga!

Tipp:
A maradék sült hús remekül fogyasztható hidegen, akár szendvicsben, vagy salátával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése