2015. május 8., péntek

Spárga spenóttal bundáskenyér kanapén

Éppen elbúcsúztunk a medvehagymától, máris itt egy újabb tavaszi "vendégmunkás": A spárga.
Nagyon szeretem a spárgát, és már vártam is, hogy megjelenjen a zöldségeseknél, és a piacon. Általában két fajtáját ismerjük, a fehér és a zöldspárgát, viszont létezik még lila színű is. Nem vagyok botanikus, ezért nem is akarok jobban belemerülni ebbe. A zöld spárgát elsősorban sütni, grillezni szoktuk, míg a fehéret pl. levesek készítéséhez.
Én most pároltam a fehér spárgáimat. Sikerült majdnem ceruza vékony fehér spárgákat beszereznem, így adott volt, hogy nem főzőm rommá őket, és nem egy krémlevest készítek belőlük. És mivel "jóárasított" bébi spenótot is tudtam egyúttal venni, így adott volt, hogy egy könnyű vacsora lesz belőlük. Bár azt gondolom, simán megállja a helyét ez az étel akár ebédre is, vagy mai divatos jelzővel mondva: Brunch-nak is. (Reggeli és ebéd egyben)
Annyi ravaszságot követtem el, hogy volt egy kevés házi füstölt húsos szalonna is a hűtőben, így azt apró kockára vágtam, kisütöttem és ez adta meg az étel sós-ropogós ízét. Most bolti kenyérrel dolgoztam, jelen esetben rozs kenyerünk volt, ami már 3 napja szikkadt, így ezt vetettem be bundás kenyérnek. És nem akartam, hogy pár szelet kenyér miatt olaj szagban ússzon az egész ház, így sütőtálba helyeztem őket, és a sütőben sütöttem meg őket. Az egészet miután egybepakoltam, megszórtam frissen őrölt "háromszine" borssal, mivel a spenót valahogy szomjazza a borsot.... A "háromszine" nem elírás, ugyanis kb. 10-11 éve a TV Paprika egyik műsorában egy hazánkban élő -talán- Spanyol szakács mondta így tört magyarsággal a háromszínű borsot. Ez annyira megtetszett, hogy azóta így hívom én is..



  


Hozzávalók 2 személyre:

- kb. 4-6 szál spárga

- 2-3 szelet kenyér (lehetőleg szikkadt)

- 10 dkg füstölt szalonna

- 1 egész tojás

- 2-3 dcl tejszín

- friss spenót

- vaj

- só

- bors

- fokhagyma

- citrom

- kevés cukor


Elkészítése:

A spárgát egy zöldséghámozóval hámozzuk meg. Minél vékonyabb, annál kevésbé kell hámozni. A fás részét vágjuk le, ez jó lesz levesbe, alaplébe. A megtisztított spárgát tegyük forrásban lévő, enyhén cukrozott, citromlével és kevés sóval ízesített vízbe. Főzzük kb. 4-5 percig, ekkor vegyük ki, és ellenőrizzük, hogy mennyire puha. Nem szabad túlfőzni! Akkor jó, ha érezzük, hogy van tartása amikor ráharapunk. Ha a spárga elkészült, szűrjük le, és tegyük félre. A kenyérszeleteket a felvert tojás-tejszín keverékébe forgassuk bele, (sózzuk, borsozzuk, apríthatunk bele spenótot is) és egy kivajazott sütőtálba tegyük bele. Öntsük rájuk a maradék tejszínes-tojásos keveréket, majd tegyük be az előmelegített 200 fokos sütőbe kb. 20 percre. A szalonnát vágjuk fel apró kockákra, és kevés olajon süssük ki a zsírt belőlük. Egy papírtörlőre szedjük ki, hogy lehetőleg az összes zsír lecsepegjen róla. Az a cél, hogy ropogós maradjon. Abban a serpenyőben amelyben a szalonnát kisütöttük -a felesleges zsírt öntsük le- hevítsük fel újra, majd a megmosott spenótokat pörgessük át rajta, egy gerezd fokhagymával. Sózzuk, borsozzuk. Elég ha csak megfonnyasztjuk a spenótot. Tálaláskor a kenyérre helyezzük a spenótot, rá a spárgákat, és őrölt borssal fűszerezzük.

Tipp:
Buggyantott tojást is készíthetünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése