2015. február 13., péntek

Céklás Quiche (kis)






Ismerős az amikor valamit előzetesen eltervezel és a végeredmény pontosan olyan mint amilyennek gondolatban összeraktad? Igen? 

Na, én pont így voltam ezzel a recepttel. Pont ilyennek képzeltem, és pont ilyen lett. Pedig nem indult valami jól a történet. Ugyanis eddig még sosem készítettem ilyet, és bár nem egy nagy dolog ilyet elkészíteni, mégis megijedtem amikor a kosárkákat a sütőbe téve az első pár perc elteltével úgy tűnt, mintha a tészta "elolvadt" volna a kosárkákban. A vérnyomásomat emelendő tényezőként ráadásul a macska is folyamatosan értem "nyávogott", szóval kellően "feszkós" hangulatban telt az az első 10 perc, míg végül megpillantottam a kosárkák szélein enyhén megemelkedett tésztát.. Szóval innentől  kezdtem el megnyugodni. Amikor szép aranysárgára kezdett sülni a tészta, és a cékla körül bugyogott a tejszínes-tormás egyveleg, na akkor már tudtam: révbe ér az a bizonyos hajó. A sütési idő leteltével pedig büszkén vettem ki a sütőből a céklás Quichemet, és elégedetten nyugtáztam, hogy most már ilyet is tudok sütni.
Az íze tényleg fantasztikus volt. Az édesre sült céklához tökéletesen passzolt a torma visszafogottan érezhető ecetes íze, a kakukkfű íze-illata pedig tökéletesen passzolt mindehhez.
Mivel holnap Valentin nap lesz, azt gondolom, hogy akár egy villantós vacsora is lehet(ne) ez az étel. Tokkal-vonóval 40-50 perc alatt elkészül, de ha valaki a tésztát egy nagyobb formába helyezi és nem "aprózza" el úgy mint én, akkor 10-15 perccel is lerövidül a folyamat.









Hozzávalók: (12db kis kosárhoz)

- 1 csomag jó minőségű leveles tészta

- 1 kisebb cékla

- 1,5 dl. habtejszín

- 1 tojás

- 1 tk. ecetes reszelt torma

- friss és szárított kakukkfű

- vaj

- só

- bors







Elkészítése:

A kosárkákat (formákat) olvasztott vajjal vékonyan kenjünk ki, majd a tésztával béleljük ki. Egy tálba a tejszínt a tojással, a tormával, sóval, borssal és a szárított kakukkfűvel verjük fel, majd öntsük a tésztákba. A céklát hámozzuk meg, majd amennyire lehet vékony szeletekre vágjuk fel és helyezzük a tejszínes-fűszeres krémbe úgy, hogy azért ne lepje el a folyadék. Az előmelegített 180 fokos sütőbe tegyük be a kosárkákat, és süssük szép aranybarnára. A sütőből kivéve ha van, friss kakukkfűvel még megszórhatjuk.

Tipp:
Kecskesajttal/tejszínkrém sajttal, illetve dióval is ízesíthetjük a tejszínes krémünket.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése