2017. május 14., vasárnap

Baszk csirke chorizóval és zöldborsóval

.... Én még mindig azokat az ételeket szeretem a legjobban, amiket egybepakolva kell elkészíteni.....


Nem tudom, hogy ki mennyit tud a baszk konyháról, bevallom én nem sokat. Pontosabban eddig semmit nem tudtam.... A történet pár hétre tehető vissza, amikor is az egyik multinál spanyol napok voltak, és vettem eredeti spanyol chorizó kolbászt. Bevallom őszintén: nem igazán rajongok a chorizóért. Úgy 10-en x évvel ezelőtt az egyik legnagyobb magyar szalámi gyár termékeit értékesítettem, és akkor ők új termékként gyártottak chorizót, amely akkor nem ízlett.... Mindegy, ízlések és pofonok. Időköbben aztán hébe-hóba vettem chorizót, de még mindig nem tudtam megszeretni. Pedig imádom a kolbászt. Aztán most úgy voltam vele: ezt az ételt elkészítem, és ízleni fog. Így is lett, külön megkóstoltam a kolbászt, az is ízlett, de így egy az egyben meg aztán....Nem szépítem.. Bitang jó lett.  Az eredeti receptben nincs zöldborsó, azt ad hoc jelleggel találtam ki, szerintem színben és végül ízben is tett hozzá. Ez az az étel amelyet igenis kenyérrel kell enni. Kötelező a finom szaftját tunkolni! És igen, ezt nem szabad "pipiskedve" enni. Puritán, de pont ezért jó. Amit nem hagytam ki, -és legközelebb sem fogok-, az a bor. Méghozzá a jóféle cabernet sauvignon. Nem kell sok, kb. 1 dl mennyiség ment bele, de kellett hozzá. Jófajta soproni. Na, és a paradicsom, meg kaliforniai paprika. Ezek nem hiányozhatnak az ételből. Én kevés házi füstölt pirospaprikát is tettem a főzés felében az ételhez, ezt annyira nem éreztem, de nem is az volt a cél. Csak diszkréten a háttérben ott legyen. Mivel a chorizón volt a hangsúly, így nem akartam túlfűszerezni az ételt. A paradicsom miatt, oregánót és kakukkfüvet használtam, és jelentem: nagyon jó harmonikus lett. Nem volt tolakodó egyik fűszer sem. Viszont a fokhagymával nem spóroltam, 4-5 gerezd is ment bele, felszeletelve. Ez azt gondolom alap ebben az ételben. Némi só, kb. 1,5 óra és ott gőzölög az asztalunkon ez a finom egytálétel, amely akár ebédre, akár vacsorára készül, remek választás lehet egy szelet finom ropogós kenyérrel.

Hozzávalók 4 személyre

- 4 egész csirke ( vagy alsó felső comb mix)

- 1 szál chorizó kolbász

- 4 gerezd fokhagyma

- kb.  1dl. száraz vörösbor

- 25 dkg koktél paradicsom

- 1 nagyobb lilahagyma

- 1 nagyobb piros húsú paprika

- kb. 3 marék zöldborsó

- 1dl paradicsompüré

- 1dl víz

- 2 tk oregánó

- 1 tk kakukkfű

- 2 kisebb babér

- 1 tk füstölt pirospaprika

- só





Elkészítése

A csirkecombokat sózzuk meg. A chorizót karikázzuk fel. A lilahagymát  félkarikára vágjuk fel. A paradicsomokat vágjuk félbe, a fokhagymát szeleteljük fel. A  kaliforniai paprikát csíkozzuk fel. Egy mélyebb edénybe zsiradék nélkül közepes láng felett izzasztjuk meg a chorizó karikákat. Ha kiengedték a zsírjukat, akkor szedjük ki őket egy tányérra. A visszamaradt zsiradékon magas láng felett pirítsuk körbe a csirkecombokat. Ha megpirultak, vegyük ki őket egy tányérra. Ezután az edényben a lilahagymát, a kaliforniai paprikát pár percig futtassuk meg a zsiradékon. Öntsük hozzá a vörösbort, majd forraljuk el az alkoholt pár perc alatt. Helyezzük a hagymás alapra a csirkecombokat, a fokhagymát, a félbevágott paradicsomokat, majd adjuk hozzá a paradicsompürét és vizet. Fűszerezzük sóval, oregánóval, kakukkfűvel, babérlevéllel és forraljuk fel a ragut. Adjuk hozzá a chozizót, és keverjük össze alaposan. Ezután fedő alatt kb. 1 óra alatt alacsony láng felett főzzük meg a ragunkat. Félidőben forgassuk meg a csirkecombokat. A fedőt levéve forraljuk be a szaftot, és az utolsó 5 percben adjuk hozzá a zöldborsót. 
Friss kenyérrel tálaljuk.

Tipp:
A ragunkat gazdagíthatjuk olajbogyóval is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése