2016. június 19., vasárnap

Meggyes-málnás túrótorta


.... és még mindig szeretem ezt a kombót... vagy triót..

Ugyanis idén trióra változott ez a recept. Mármint az eddigi túró-málna kombó egészült ki a meggyel. És ami még fontos: mindkét gyümölcs a kertből van.
Gyorsan leszögezem: Andi készítette, pontosabban sütötte ezt a tortát. Én csak fotóztam, és írtam a blogot. Azt gondolom, hogy jól van ez így, hogy én továbbra is a húsok, és egyéb "sós" szekciót viszem, Andi pedig az édességet képviseli.
Tegnap lent voltunk Tihanyban és Füreden, így nem terveztünk mára különösebb sütés-főzést. Viszont ma elromlott az idő, és így érdemes volt gondolkodni valami desszerten is. Volt a hűtőben túró, tojás és tejföl, a gyümölcs pedig szó szerint frissen várt minket a kertben, így egyértelmű volt, hogy egy túrótortát készít mindebből Andi. Amíg én a pörköltet készítettem, addig Andi a tortát, így lett kerek a mai ebéd. Nagyjából egyszerre készültünk el, ez már kérem a profizmus határát súrolja. Az más kérdés, hogy a tortából csak most tudtunk -este- kóstolni, mert nem árt neki, hogy pár órát a hűtőben pihen, de ez nem nagy tragédia. Amit külön szeretnék kiemelni, hogy a cukor a legminimálisabban jelenik meg ebben a receptben, így mondhatjuk azt is, hogy "egészséges(ebb)".
Egy biztos: nem szabad a túróval fukarkodni, és lehetőség szerint nem holmi "lájtos" túrót használni ehhez a recepthez, és a tejfölből is vegyük meg a 25%-os fajtát.... megéri..... az íze miatt. Aztán legfeljebb lemozogjuk, de az ízekkel nem szabad spórolni. És hát tudjuk jól, hogy az ízek a zsírban rejlenek. (Bocs Norbi)

Hozzávalók:  (18 cm-es tortaformához)

- 50 dkg túró

- 3 egész tojás

- 15 dkg cukor

- 35 g keményítő

- 2 dl tejföl

- kevés reszelt citromhéj

- fél rúd vanília kikapart magja

- 30 dkg gyümölcs ( málna, meggy)





Elkészítése:

Előmelegítjük a sütőt 160 fokra. Kibéleljük a tortaformát sütőpapírral, ki is vajazhatjuk. A gyümölcs kivételével az összes hozzávalót egy tálban botmixerrel pépesítjük, majd a formába öntjük. A közepére halmozzuk a gyümölcsöket. 40-50 percig sütjük, majd 180 fokon további 15 percet sütjük, míg szép aranybarna lesz. Pihentetés után lehet szép szeleteket vágni.

Tipp:
Túró helyett ricottát is használhatunk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése