2016. január 28., csütörtök

Rakott káposzta füstölt kolbásszal

....és nem szalonnával.

Sokan úgy ismerik ez ételt, hogy füstölt szalonnával kell készíteni. Na már most, amit kell, az régen rossz. Legalábbis nekem. Nem szeretem a muszáj dolgokat, pontosabban a konyhában. Így ennél a receptnél sem. Igaz, nagyban hozzásegített az is, hogy az öcsémtől kaptam kb. 1,5 kg saját maga által készített füstölt kolbászt, így adott volt, hogy mihez nyúljak.
A rakott káposzta tipikus téli étel. Nem készítem máskor, csakis télen. És érdekes, mindig január/februárban kerül terítékre nálam. Szerintem ilyenkor a legjobb, de ha más máshogy gondolja, akkor az úgy van jól. Máskülönben szeretem a rakott ,egyben sült ételeket. Valahogy sokkal finomabbak azok az ételek, amelyek a "körettel" együtt készülnek, azaz sülnek. Egy dologra kell ebben az esetben is figyelni. Mégpedig arra, hogy lehetőség szerint jó minőségű alapanyaggal kezdjünk, ha lehet házi szalonnával, vagy kolbásszal, vagy házi káposztával, és lehetőleg jó sűrű tejföllel készítsük el ezt az ételt. Én előbbi kettőnek megfeleltem, a tejföl pedig az egyik multi 25%-os tejföle volt, amit már sokszor teszteltem már, és tényleg nagyon jó. Sűrű és krémes. Ennyi, nem várunk mást egy jó tejföltől.
Ebben az ételben azt szeretem a legjobban, hogy nem kell túl variálni, nem kell órákat a tűzhely mellett állni, nem kell agyon fűszerezni. Összeállítjuk, és betoljuk a sütőbe kb. 1 órára. Ennyi.
És tudjuk jól, hogy a káposzta felmelegítve jó, tehát akár 2-3 napig is ehetjük, azaz érdemes tényleg egy jó nagy tepsivel készítenünk belőle. Úgysem fog maradni belőle.....

Hozzávalók 4 személyre

- 500g savanyú káposzta

- 400g darált sertéshús

- 1 zacskós rizs

- 1 nagy pohár 25%-os tejföl

- 1 szál kolbász

- 2 tk. borsikafű

- só

- bors

- chili (opcionális)

- 1 fej vöröshagyma

- 2 gerezd fokhagyma

- olaj




Elkészítése:

A rizst főzzük meg puhára. Egy sütőtálat kenjünk ki olajjal, és tegyük a le rizst első rétegnek. Erre kerüljön az előzőleg megpárolt darált hús, amelyet chilivel, borsikafűvel, borssal és sóval ízlésünknek megfelelően fűszerezzük. A darált húsra került a savanyú káposzta, melyet gazdagon megkenünk tejföllel. Az előmelegített 200 fokos sütőbe tesszük a rakott káposztát, és kb. 30-40 percig sütjük.

Tipp:
Serpenyőben készített kolbász chipsszel  tálaljuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése