2015. augusztus 15., szombat

Sertéshúsgombóc bazsalikomos-zöldborsós spagettivel

Őszinte leszek, ennek az ételnek az alapötletét Mrs.Lipton konyhájából vettem. Bár hasonlót már készítettem korábban, most mégis az ő verzióját vettem górcső alá.
A múlt szombaton amikor a sokadik kánikulai napot kezdtük meg, nem kimondottan volt kedvem órákat ácsorogni a konyhában. Elég volt azt a kb. 1 órát ott töltenem, amíg ez az étel tokkal-vonóval elkészült.
Szóval az ötlet adott volt, a kertben 3-4 hatalmas bazsalikom bokor várja, hogy szedegessük a leveleit, borsó volt a fagyasztóban, így nem volt kérdés: ezt az ételt fogom ebédre elkészíteni. Egy picit azért a magunk ízlésének megfelelően azért átalakítva.
Pár gondolatra visszatérnék a bazsalikomhoz. Amint azt feljebb írtam, 3-4 dús bazsalikom "dzsungel" található meg nálunk a kertben, ebből az egyik fahéj illatú/ízű bazsalikom. Salátákhoz szoktam pár levéllel tépni belőle, de eddig nem különösebben "vetettük" be. Most a hagyományos bazsalikommal együtt használtam, sőt mivel a zöldborsó legjobb barátja a menta, ami szintén bokor nagyságú már nálunk, így a mentából is téptem 2-3 levéllel a zöldborsó pestóhoz. Ehhez az intenzívebb ízű pestóhoz egy visszafogott ízű húsgombócot tudtam elképzelni, ezért minimálra vettem az ízesítését, fűszerezését a darált húsnak. Semmi mással nem fűszereztem a húst, mint római köménnyel illetve sóval. A végeredmény egy kellemesen fűszeres ízű étel lett, amely talán nem túl szokatlan a mai modern konyhában, de azért nem hiszem, hogy egy csárdában lehetne ilyet rendelni. Pedig gyorsan elkészül és tényleg csak pár alapanyag kell hozzá.
Annyit még hozzátennék, hogy mivel nem szeretem a bő olajban való sütést és az órákon át érezhető olaj szagát a légtérben, ezért sütőben sütöttem a húsgombócokat. Ebben a melegben már édes mindegy volt az a plusz 180 fok.....








Hozzávalók 2 személyre

- 400g darált sertéshús

- spagetti

- 1 tk. őrölt római kömény

- zsemlemorzsa

- só

- 1 egész tojás

- 200g zöldborsó

- 2 marék bazsalikom levél

- 2-3 levél menta

- olíva olaj

- vaj


Elkészítése:

A darált húst fűszerezzük az őrölt római köménnyel, sóval, adjuk hozzá a tojást és annyi zsemlemorzsát, hogy formázható masszát kapjunk. Ha ez megvan, akkor kisebb golyókat formázzunk a masszából, majd az előmelegített 180 fokos sütőben süssük szép aranybarnára. Ez idő alatt készítsük el a "pestot". A zöldborsót pár percig főzzük meg sós vízben, majd szűrjük le, adjuk hozzá a kb. 1 tk. vajat, a megmosott bazsalikom és menta leveleket, és turmixoljuk össze. Kóstoljuk meg, ha kell sózzuk. Főzzük ki a tésztát, majd szűrjük le, és a forró tésztával keverjük össze a bazsalikomos-zöldborsós mentás "pestót". Azonnal tálaljuk a húsgombóccal.

Tipp:
Chilivel esetleg csipet fahéjjal a húsgombócot tovább lehet fűszerezni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése