2015. július 8., szerda

Gyömbéres-joghurtos sárgadinnye krémleves

Azt gondolom nem is lehet jobb választás ebben a "katlan" jellegű melegben mint egy hideg gyümölcsleves. Nem kell most semmi tartalmas, egyszerűen legyen hideg, frissítő és nagyon gyümölcsös. Nos, ebben a levesben mindez benne van. A másik előnye, hogy nem kell főzni. Bruttó 15 perc alatt elkészíthető, hűtés -ajánlott akár több órát is hűtőben pihentetni- után már fogyasztható is. De aki nem bírja kivárni ezt az időt, az jégkockával is azonnal lehűtheti olyanra, amilyen hidegre csak akarja. Azért némi csavart ebbe a levesbe is tettem, mert azért csak érdemes kísérletezni. Előző bejegyzésemben írtam, hogy szombaton a piacon vettem -többek között- házi joghurtot, amelyet kimondottan ehhez a recepthez is gondoltam használni. Ajánlani tudom ebben a melegben a tejszín helyett a joghurtot, hiszen egyfelől könnyebb is mint a tejszín, másfelől kellemesen savanykás ízével oltja is a szomjunkat ebben a melegben. A másik meghatározó alapanyaga, fűszere ennek a levesnek a gyömbér. Volt egy darabka gyömbérünk, gondoltam felhasználom. Nem nyúltam vele mellé. Andi szerint egy picit jobban kiérződött az íze mint kellett volna, nekem viszont pont jó volt. Került a levesbe még kevés méz, illetve egy fél lime leve, hogy kellően friss, üde legyen a végső ízvilág. Magát a leves textúráját ásványvízzel állítottam be. Most lehet, hogy vannak akik azt gondolják, hogy sznob vagyok, és azt gondolják, hogy a csapvíz már nem is jó, de higgyék el nem ezért használtam ásványvizet. Két dolog miatt döntöttem így. Az egyik ok az volt, hogy mivel nem főztem a levest, így "tiszta" vízzel akartam dolgozni, a másik ok -és ez volt a nyomósabb érv- pótolni akartam az ásványvízzel azokat az ásványi anyagokat, amelyek ebben a melegben rövid idő alatt kiürülnek a szervezetünkből.
Levesbetétnek a karalábévájóval kivájt sárgadinnye golyók tökéletesen megfeleltek. Ezen a nyáron szerintem még biztosan fogunk ilyen levest enni, csak ajánlani tudom mindenkinek.





Hozzávalók 4 személyre:

- 2 db közepes sárgadinnye

- 2 ek. (házi) natúr joghurt

- 1 tk. friss gyömbér

- 1 ek. méz

- 1 lime

- 2-3 dl. ásványvíz
 
- só


Elkészítése:

A dinnyéket vágjuk ketté, magjukat távolítsuk el. Az egyik fél dinnyéből karalábévájó segítségével golyókat formázzunk, ezt tegyük félre a levesbetéthez. A többi dinnye húsát egy kanál segítségével tegyük egy tálba. Adjuk hozzá a joghurtot, a reszelt gyömbért, a mézet a lime-ot, egy csipet sót majd botturmix segítségével pürésítsük. Ezután a megfelelő állag eléréséhez apránként adjuk hozzá a szénsavmentes ásványvizet. Kóstoljuk meg, ha kell ízesítsük az alapanyagok felhasználásával az ízlésünknek megfelelőre. Tálalás előtt érdemes legalább 1 órát hűtőben hűteni, de ha többet áll, csak jót tesz neki.

Tipp:
Friss mentával, a bátrabbak egy kevés chilivel tovább fokozhatják az ízeket.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése