2015. július 4., szombat

Fűszeres húsgombóc mentás uborkasalátával

Szolgálati közleménnyel kezdeném. Most láttam, hogy majdnem egy hónapja nem blogoltam, ami nem azt jelentette, hogy nem főztem, de -szerencsére a sok munkának is köszönhetően- nem volt időm, kedvem blogra valót főzni. Meg aztán valahogy nyáron valahogy az ember nem is nagyon kívánkozik be a konyhába... na jó. Ez azért nem teljesen igaz, mert hát enni kell, de lássuk be, hogy ősztől tavaszig nagyobb az affinitásunk konyhai munkákat végezni, mint nyáron. Szóval mától szabadságon vagyok, így megpróbálok előre főzni, és apránként feltenni a blogra. Apropó blog. Ebben a hónapban lesz egy éves a blog. Közel 100 recept, több mint 10.000 oldal letöltés. Hamarosan megünnepeljük. :) Szolgálati közlemény vége.
Szóval és tettekkel, a kánikula ellenére nem a strandot, hanem a konyhát választottam helyszínéül a nap első felének. Egész héten az irodában műanyag dobozkából, műanyag evőeszközökkel fogyasztom el az ebédemet, gondoltam ezt a "trendet" ma nincs kedvem a strandon folytatni. Viszont órákat sem szerettem volna a tűzhely mellett állni, így mindenképpen valami gyors, és könnyű ebédet gondoltam összedobni. Nagyon szeretjük a keleties ízvilágot, így ebbe az irányba gondolkodtam. Tegnap már összeállt a kép bennem, így tegnap beszereztem a húst, ami jelen esetünkben sertés, ma pedig reggel kimentem a tatai piacra, hogy friss zöldségeket vegyek. Nagyon szeretek piacozni, ezt már többször említettem itt a blogon. Sajnos csak ritkán jutok ki, így ilyenkor lassított módon, gyakorlatilag lépésben járkálok a sorok, árusok között. És vásárolok... mindent akarok. Ma például vettem egy kisbéri termelőtől friss túrót, vajat, tejfölt, és joghurtot. A túró-tejföl kombinációból -no és házi piros paprikából, köményből, újhagymából- kőrözött lesz vacsorára, míg a joghurtot részint gyümölcsleveshez fogom felhasználni.
Miután beszereztem a friss gyömbért, a zsenge "fokit", újhagymát, kígyóuborkát és az előbb felsorolt tejtermékeket, azaz a"zsákmányt", indultam is haza, hogy még a 40 fok előtt a hűs házban tudjak hozzákészülni a mai tételsorhoz. Merthogy még kenyeret is sütöttem délelőtt a kőrözötthöz, lévén a bóóóótit nem szeretjük.
Na de vissza a receptünkhöz. Maga a húsgolyók elkészítéséhez nem kell nagy tudomány, ízesíteni, fűszerezni szemmel-érzéssel szoktam. Serpenyőben kb. 10-15 perc alatt elkészült, így mondhatjuk, hogy villámgyors, és egészséges ebéden vagyunk túl. Az uborkasalátát nem variáltam túl. Egy hámozóval szép hosszú szeleteket hámoztam, és a kertből szedett friss mentával ízesítettem. Ebben a melegben tökéletes volt.





Hozzávalók 2 személyre:

- 500g darált sertéshús

- 2-3 gerezd fokhagyma

- 2 tk. friss gyömbér

- 1+1 ek. szójaszósz

- chili

- só

- újhagyma

- 1 ek. barnacukor

- tárkonyecet (vagy más ecet)

- 1 tojás

- zsemlemorzsa

- olaj


Elkészítése:

A darált húst egy mély tálba tesszük, hozzáadjuk az egész tojást. Fűszerezzük, ízesítjük a szójaszósszal, a reszelt gyömbérrel és a fokhagymával, ízlésünknek megfelelő mennyiségű chilivel, kevés sóval (vigyázat, a szójaszósz is sós!) majd kevés zsemlemorzsával alaposan összedolgozzuk a masszát. Egy órát pihentetjük. Ez idő alatt egy tálban egy evőkanál szójaszószt összekeverünk kb. 1 ek. ecettel, és annyi cukorral, hogy kellemesen sós-savanykás-édes ízt kapjunk. Ha ezzel megvagyunk, az uborkát mossuk meg, majd zöldséghámozóval szeljünk vékony csíkokat belőle, és adjuk hozzá a friss menta leveleket. Tálalásig tegyük félre. Ha ezzel megvagyunk a fűszeres húsmasszából formázzunk kisebb húsgolyókat, végül egy serpenyőben kevés olajon süssük meg őket. Amikor már félig átsültek a húsgolyók, akkor a sós-savanyú-édes öntettel öntsük le őket, emeljük meg a lángot, és forraljuk be ezt a folyadékot addig, amíg szirupszerű állagot nem kapunk, és vékonyan be nem vonja a húsgolyókat.
Tálaláskor a húsgolyók mellé adjuk az uborkasalátát, és a serpenyőből visszamaradt sziruppal csorgassuk meg.

Tipp:
Az uborkasalátát menta helyett ízesíthetjük kaporral, vagy esetleg bazsalikommal is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése