2016. szeptember 2., péntek

Szilvás galette

...ha megkérdezi tőlem valaki, hogy milyen nekem egy igazi őszi sütemény, akkor azt mondom: pont ez...

Mondom ezt annak ellenére, hogy én az olyan típusú édességeket szeretem, amiben rengeteg a krém. Na ebben egy deka krém sincs, és mégis szeretem. Mert mégis könnyen csúszik, hiszen a szilva kellő szaftosságot ad a tésztának, de közben ropogós a vajas tészta, szóval bírom ezt a sütit. Ennyi.
Ebben a sütiben összezártuk a nyarat az ősszel. Alapjában véve a szilva inkább őszi gyümölcs nekem, mint nyári. Tehát a szilva az "ősz". Andi úgy gondolta, hogy a nyáron eltett eper lekvárral keni meg a tészta alapját, tehát az eper maga a "nyár". A mandula íze pedig kerek egésszé tette ezt a házasságot, bár nekem jobban ízlett volna ha kissé megpirul a mandula, de Andi abban bízott, hogy a sütőben kap egy kis "pörkölést" a mandula. Végül nem így lett. Itt-ott valóban kissé megpirult, de ez nekem kevésnek bizonyult.
Vannak édességek amik a viszonylag könnyen elkészíthető kategóriába tartoznak. Na, ez pont ilyen. Mondom én, aki ehhez gyakorlatilag bruttó 1 perc munkát sem tett bele, de mint már annyiszor, úgy most is elmondom: az édességes vonalat Andi képviseli nálunk. És ez így is van jól. Én maradok a húsok, és egyéb sós ételek vonalán belül.
Mivel hamar elkészíthető maga a tészta, és az összeállítás sem igényel egy "teljes műszakot", így akár  szombat vagy vasárnap délután is nekiállhatunk, hogy a délutáni kávé, vagy tea mellé egy szelet forró szilvás galettet együnk. Vagy másnap reggelre dettó ugyanez.... feltéve ha marad belőle, mert nem garantálom, ha elkészíted.....

Hozzávalók 4 személyre 

Tésztához:

- 22 dkg liszt

- 10 dkg vaj

- 1 csipet só

- 3 dkg porcukor

- 1 egész tojás kicsit felverve

"Gyümölcs feltéthez"

-  fél kg szilva

- 1/2 citrom leve

- eper lekvár

- kristálycukor

- szeletelt mandula




A lisztet elmorzsolom a vajjal és a csipet sóval, a porcukorral, a felvert tojással és jól összegyúrjuk. Folpackba csomagolva legalább egy órára hűtőbe tesszük pihenni. Pihentetés után kétfelé vágom a tésztát, így két kisebb galette lesz, de lehet egy nagyobb is. Lisztezett deszkán kinyújtjuk. A kerek alakú tészta közepére lekvárt kenünk és a megmosott, feldarabolt szilvákat rápakoljuk tetszőlegesen. Pár csepp citromlét facsarok rá, majd megszórom kristálycukorral és a szeletelt mandulával, majd az üresen maradt tészta széleket felhajtogatjuk. Tojással lekenjük a tészta szélét. 180 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sütjük.

Tipp:
Bármilyen szezonális, vagy "spejz" gyümölccsel is ellehet készíteni, és pirított dióval is lehet kísérletezni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése